När du ska flytta ut är det mycket att tänka på, därför har vi samlat all information du behöver på denna sida! Om du har fler frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig. Vår kundmottagning finns på Gibraltargatan 82, telefonnummer: +46 (0)31 772 97 00 eller via info@chalmersstudentbostader.se
Andra villkor gäller om du är internationell masterstudent eller gästforskare, vänligen läs mer information här.
Går din maxtid snart ut?
Om din maxtid snart går ut, då du bott hos oss i sex år, behöver du säga upp lägenheten på Mina Sidor.
Med anledning av risken för spridande av Corona tipsar vi om hur du kan visa lägenheten digitalt.Så snart läget är under kontroll kommer den vanliga rutinen att gälla. Läs mer här
Tänk på att all utrustning som tillhör lägenheten, så som hatthyllor, gardinstänger eller liknande, ska finnas i lägenheten. Har du fått bruksanvisningar eller skötselanvisningar för lägenhetsutrustning ska du lämna dessa i lägenheten till nästa hyresgäst. Hyr du en möblerad lägenhet ska de möbler som fanns i lägenheten när du flyttade in finnas kvar när du flyttar ut.
Under rådande pandemi sker den tekniska besiktningen efter att du flyttat ut. Så snart läget är under kontroll kommer vi återgå till vanliga rutiner. Läs mer här
Om du vill kan du anlita en städfirma, vi har ett samarbete med Vital Städ. Om du väljer att anlita Vital Städ så garanteras du en helstädad lägenhet som godkänns i besiktningen. RUT-avdraget gäller vilket gör att priset blir lägre för dig som hyresgäst. För mer information om RUT-avdraget, vänligen se Skatteverkets hemsida.
Du och den nya hyresgästen får själva komma överens om tid för inflyttning, eventuell ekonomisk ersättning samt städning och eventuell spackling och målning av hål i väggar. Tänk på att det är du som förstahandshyresgäst, som ansvarar för samtliga kontraktsenliga och hyresrättsliga förpliktelser även om den nya hyresgästen flyttat in innan ditt kontrakt gått ut.