Hoppa till innehåll

Nycklar

När du flyttar in så får du nycklar till din lägenhet samt din brevlåda. Du får dessutom två så kallade Aptus-brickor, vilket är en elektronisk tagg som går till allmänna utrymmen i din bostad samt badet. Din nyckel är en värdehandling och om vi behöver byta lås är det du som hyresgäst som får bekosta det, så var försiktig med den och ha exempelvis din nyckel i fickor eller fack som kan stängas ordentligt. ar du frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta vår kundmottagning.

Om du tappat din nyckel

Om du tappar din nyckel eller blir bestulen på den så ska du anmäla det till oss, så att vi kan byta lås på din lägenhet samt avaktivera Aptusbrickorna. Så fort du upptäcker att din nyckel är borta så ber vi dig att anmäl det till oss, för din och dina grannars säkerhet.

Beställa extra nycklar

Vill du beställa en till nyckel eller en extra Aptus-bricka? Hör av dig till vår kundmottagning så hjälper vi dig. Det är endast du som har ett förstahandskontrakt som kan beställa extra nycklar. Glöm inte att ta med din legitimation.

Huvudnyckel – När använder vi det?

När vi behöver komma in i din lägenhet

Ibland behöver vi komma in i din lägenhet för att utföra vissa typer av jobb. Det kan handla om reparationer, installationer eller andra viktiga underhållsjobb.

När du själv gör en felanmälan

Anmäler du ett fel via Mina sidor  kan du direkt välja om vi får använda huvudnyckel om du inte är hemma.
Detta gör att vi kan vara effektiva och lösa saker snabbt utan att störa din vardag. Se till att aktivt välja Ja när du gör din felanmälan om du godkänner att vi går in med huvudnyckel.

Läs mer om hur vi arbetar med huvudnyckel här.