Där finns ett helt nytt affärssystem, eller fastighetssystem, som vi kallar det i vår bransch. Detta är en positiv förändring både för dig som hyresgäst och för oss som fastighetsförvaltare. Det nya systemet ger oss många möjligheter som vi efterhand kommer att kunna dra nytta av. Inte minst när det gäller möjligheter att kommunicera med våra hyresgäster på ett professionellt och smidigt sätt.
En glädjande nyhet är att funktionen med att kunna öppna porten från webben som vi haft i nästan alla våra hus kommer tillbaka. Det gamla systemet kraschade i höstas och var inte möjligt att reparera. Du hittar funktionen under ”Mina sidor” här på webben.
När det gäller webben är en stor förändring att informationen som tidigare låg på vår hyresgästportal, nu finns under ”Bo hos oss”. Där hittar du mer övergripande och allmän information om ditt boende. På ”Mina sidor”, som bara du kommer åt, finns specifik information om just din lägenhet. Du har fått ett brev med dina inloggningsuppgifter, och när du har loggat in kan du bland annat göra felanmälan, se ditt hyreskontrakt samt se om du har betalat dina hyror.
Hör gärna av dig till oss om det är något som inte fungerar på webben, om något är svårt att förstå eller krångligt att använda. Använd kontaktformuläret under ”Om oss” eller maila info@chalmersstudentbostader.se.