Bovärd och felanmälan
Din bovärd är din kontakt vid felanmälan. Är något trasigt eller behöver åtgärdas i din lägenhet eller i fastigheten? Gör en felanmälan på Mina Sidor. Om du har frågor, kontakta vår Kundmottagning via info@chalmersstudentbostader.se eller på telefon 031-772 97 00.
Akuta fel
Behöver du göra en akut felanmälan när kundmottagningen är stängd?
Ring vår jour på 031-772 97 97 (öppet dygnet runt).
Exempel på akuta fel:
- Vattenläcka
– Anmäl direkt för att undvika vattenskador. - Elavbrott
– Kontrollera först om en säkring gått eller om strömbrytaren slagits av.
– Helt strömlöst rum eller skada på elledning. - Kyl, Frys eller spis fungerar inte
- Trasigt glas
– Risk för personskada eller inbrott. - Skadedjur
– Misstänker du vägglöss? Kontakta oss så anmäler vi till Anticimex och undersöker lägenheten.
För andra skadedjur kontaktar du Anticimex direkt.
Får vi gå in med huvudnyckel?
Anmäler du ett fel via Mina sidor kan du direkt välja om vi får använda huvudnyckel om du inte är hemma.
Om det är ok att vi använder huvudnyckel, tänk på att du behöver göra ett aktivt val. Välj “Ja” innan du skickar in din felanmälan. Systemet är idag inställt på “Nej” som default. Vi ser att många som valt “Nej” till huvudnyckel i felanmälan sedan ändrar sig när bovärden ringer och frågar.
För att göra processen smidigare för alla är detta är något vi ser över inför framtida utveckling av Fastighetssystemet, att man behöver göra ett aktivt val och antingen svara “Ja” eller “Nej” för att komma vidare med felanmälan. Vår förhoppning är att det ska vara löst inom en snar framtid.
Prislista för åtgärder
Har du tappat bort din nyckel, behöver du låsöppning? Vänligen se vår prislista för åtgärder i din lägenhet.